preloder

Behöver du hjälp?

Vi som arbetar med supporten för Adela har som ambition att ge så rättvis och snabb hjälp som möjligt. Ibland kör det dock ihop sig och därför rekommenderar vi att du i första hand vänder dig till systemansvarig för Adela på din skola, hjälpen finns ofta mycket närmare än vad man tror. Lyckas ni inte lösa frågan går det utmärkt att registrera ärendet i vårt ärendesystem. Du får en bekräftelse från oss att vi tagit emot ditt ärende och återkommer med svar snarast.

I vårt ärendesystem Kayako kan du som är kund registrera nya och följa upp dina gamla ärenden.

Saknar du inloggnings-uppgifter? Skapa ett konto genom att klicka här! När du skapat ett konto, kan du registrera direkt i systemet men även skicka e-post till support@tersus.se. Ett ärende skapas då automatiskt.

Dokumentation för hela Adelafamiljen hittar du här.

Information
Viktigare händelser publiceras i ärendesystemet. Se gärna till att du valt ”Prenumerera” i ditt konto. Förutom att läsa nyheterna i ärendesystemet, får du även ett mail. Bra om du inte är inloggad så ofta!
Utbildning
Användarutbildning ges i allmänhet som kundspecifik utbildning för nya kunder eller användare.
Öppna kurser för t ex läsårsskifte, slutbetygshantering mm, hålls vid speciella tidpunkter på läsåret och anslås i ärendesystemet.

Telefonsupport

Telefonnumret till support är 031-85 70 50

Måndag – torsdag kl 9:00-16:00
Fredag kl 9:00-15:30
Lunchstängt mellan kl 12.00-13.00
Dag före röd dag stänger vi kl 13:00